První lokomotiva Vectron dodána!!

První lokomotiva Vectron dodána!!

26. únor, 2016

EP Cargo pořídila svůj první Vectron v rekordně krátkém čase.

Od podepsání smlouvy v listopadu 2015 do předání lokomotivy neuběhly ani 4 měsíce. Slavnostní předání proběhlo dne 25. února 2016 ve Zkušebním centru VUZ Velim za přítomnosti členky představenstva a výkonné ředitelky EP Cargo a.s. Jany Vládkové;člena představenstva a finančního ředitele EP Cargo a.s. Radima Kotláře; zakladatele a jednatele společnosti LokoTrain s.r.o. Evžena Nečase a vedoucího provozu lokomotiv LokoTrain s.r.o. Marka Štěpánka. Ze strany Siemens, s.r.o. lokomotivu předávali ředitel divize Mobility CZ Roman Kokšal, finanční ředitel Josef Capoušek a vedoucí segmentu lokomotiv Vojtěch Ramík, který měl zakázku pro EP Cargo od začátku na starost.

EP Cargo vstoupila kapitálově do společnosti LokoTrain v loňském roce. Hlavním předmětem činnosti LokoTrain je krátkodobý a střednědobý pronájem lokomotiv, včetně obsazení odborně způsobilým personálem (strojvedoucími). Primárně jsou nyní obsazovány nákladní vlaky na území České republiky a to při využití tří dlouhodobě pronajatých nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vectron MS a dalších lokomotiv tvořících rozrůstající se lokomotivní pool společnosti.

Nyní si společnost EP Cargo pořídila další stroj. V listopadu loňského roku uzavřela se společností Siemens smlouvu, na základě které  zařadila do své flotily čtvrtou lokomotivu Vectron, schválenou pro provoz v Česku, Slovensku, Polsku, Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku. V tomto případě se poprvé u českého dopravce nejedná o pronájem, ale o přímý investiční nákup lokomotivy Vectron MS.

„Jsme rádi, že se společnost EP Cargo rozhodla doplnit svou stávající flotilu vozidel další lokomotivou řady Vectron,“ komentuje novou událost Roman Kokšal, ředitel divize Mobility společnosti Siemens Česká republika, a dodává: „Spojují nás nejen obchodní smlouvy, ale i společný zájem ozdravit dálkovou nákladní dopravu, odlehčit silnice, obce i přírodu od množství těžkých nákladních automobilů.“

Tomáš Novotný, předseda představenstva společnosti EP Cargo doplňuje:

“Nová lokomotiva rozšíří lokomotivní pool společnosti LokoTrain, kde je krátkodobý pronájem jednou ze stěžejních služeb, které společnost nabízí. LokoTrain je klíčovým hráčem v poskytování těchto služeb na českém a slovenském trhu. Díky novým lokomotivám navíc překračuje rámec české a slovenské republiky a umožňuje svým klientům zefektivnit trakci na dopravních ramenech od severomořských po středomořské přístavy.

Líbí se nám filozofie, se kterou p. Nečas firmu založil a v posledních letech rozvíjel a jsme připraveni ji podpořit v dalším růstu. Současně další růst našich aktivit v oblasti nákladní železniční dopravy bude závislý na zajištění efektivní trakce a kvalifikovaném personálu a LokoTrain dokáže nabídnout obojí. Naše další společné plány jsou postaveny na dalším posílení lokomotivního parku, zejména pak o vícesystémové moderní stroje umožňující efektivní obsluhu nejen v rámci tranzitu přes ČR a SR, ale zejména na území Německa, Polska, Maďarska a dál směrem na Balkán.

Naše spolupráce s významnými regionálními i lokálními hráči bude pokračovat v nezměněném duchu, spíše naopak. Věříme, že posílení lokomotivního parku LokoTrainu, o kterém průběžně diskutujeme, umožní rozšíření dosahu LokoTrainu na další evropské regiony.”

Aktuálně je na evropských kolejích provozováno okolo 140 lokomotiv Vectron a lze se s nimi setkat v České republice, na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Švédsku, Norsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvatsku, Itálii a ve Švýcarsku. Společnost Siemens nabízí společně s vozidly také různé formy údržby, což přispívá k jejich produktivnímu a racionálnímu provozu.

 

Zpět na výpis

T +420 602 288 814

E info@epcargo.cz